Tuesday, March 1, 2011

detox camp

last sunday~tue, 3days 2 night at d'village ayer keroh melaka, company ada buat satu camp dengan kerjasama satu company lain yang besar, easy pha-max (jual health product)..
act, kami nak try dulu product ni.. product yang kami cuba adalah untuk detoksifikasi (ntah btol ke tak spelling ni?) maknanya detox @ lebih senang proses pembuangan/ pembesihan usus..
memang satu pengalaman yang baru.. kami kena kuarantin tanpa makanan dan minuman (walaupun satu gula-gula, no...) hanya product tu saja tau. memang la sehari sampai 7kali makan, tapi kami hanya makan yang digoncang (shake).. air mineral je.. fuh~ begitu terseksa sebenarnya.. bukannye sedap mcm milk shake Mcd.. ia adalah dari tumbuhan, rumput ntah ape-ape tah.. xtvt kami mula sampai body check up, training /sharing each others (yearly target), kami wat senaman, singing.. and the best part dancing.. masing-masing tunjuk bakat lak.. dah cam kat disko pun ada, dengan boss pun same je naiknya.. caring&loving angle game sangat menarik..
camp ni ramai yang join, team dari penang, kedah N9, of coz melaka n johor pun join.. ops, tak lupa HQ and beauty.. tak lupe gak orang-orang dari easy pha max..termasuk nutritionist dorang..
semua dengan satu tujuan, nak buang toxic. najis yang keluar pula pelik, bukan macam biasa..
act kita panggil dia sbg mukoid plak (sisa yang melekat pada dingding usus).. so, bentuk yang keluar pun macam usus, dan dia keluar tak putus.. pelik kan? tapi benar.. mulanya kami pun tak percaya, tapi setelah faham prosesnya..barula tahu.. itulah kotoran yang ada dalam usus kita selama bertahun-tahun.. sebab tu ada orang walaupun makan banyak makanan berkhasiat, tapi sakit.. puncanya, bukan setakat darah dah kotor tapi usus @ internal organ yang lain pun kotor.. aih.. malasla nak crita pasal badan ni.. yang best nak ccrita ni, kami siap ada macam macam game kat sana, paling gempak, siapa yang boleh produce "baby" @ mukoid plak.. ala, senang crita najis/tahi yang paling panjang.. dia menang, adalah top 5 dapat printer la, cash la.. macam2.. hahahahha... lucukan tapi geli gak kan, memang geli gile.. kami kena kutip yang sendiri buang punya, letak atas lantai yang ukur, lepas tu buatla apa-apa decoration untuk dorang take photo.. em..siap ada photographer sorang ni (hq team fiona) yang stand by, bila ada sapa-sapa yang dah "beranak"(berak), fiona akan datang bersama pita pengukur, pen kertas dan cameranya.. sangat malu bagi i, tapi tengok kawan-kawan lain, they really enjoy.. paling kelakar, bila ada je sapa-sapa yang dah keluar productnya, masing-masing kepoh.. macam orang yang dah dapat baby lak.. huhuhu.. satu pengalaman yang tak boleh lupa, act nak dapat best result kena sampai 15 hari, tapi tu kena ada self dicipline yang sangat tinggi la, sebab macam mana nak control makan dan minum kalau tak ada support yang kuat.. so kat sana, semua orang lalui benda yang sama, kalau sorang tak dapat habiskan minuman dalam shaker dia, yang lain pula akan jerit bagi semangat.. memang best macam dalam rancangan bigger losser lak, hihih..
nak cerita memang byk lagi ble crita, tapi tak sempat.. byk kerja nak buat nih.. nanti sambung ye..

No comments:

Post a Comment