Saturday, July 24, 2010

tiba-tiba teringat pula..

kalau nak happy, usahlah berdendam..
lapangkan hati, selalu letakkan diri pada kedudukan sederhana..
maafkan mereka dengan setulus hati.. macam mana
pula kalau ayat ini yang keluar:

"
i planted d trees but somebody got d fruits..'theres a saying if u shake d right tree d fruit drop but if u got d wrong tree d bees might come after u.."

ayat ni benar-benar bagi impak yang besar dan meninggalkan kesan..bukan sebab ayat, tapi orang yang mengeluarkan ayat nih.. terluka hati ini sebenarnya, seolah-olah kita yang dipersalahkan.. hrrmm.. kisah ni dah lama. tiba-tiba teringat, rasa sedih pula.. kini keadaan yang sama seumpama berlaku kembali..tp, dengan orang yang berbeza.. eh, rasanya tak sampai hati pula nak keluarkan ayat ini, sebab apa yang ada ini hanyala rezeki yang tuhan bagi pinjam sementara sahaja.. buat apa nak pertikaikan siapa yang punya, siapa yang dapat..?

em..itulah kehidupan, terutama dalam business..hanya fikir untuk sendiri sahaja..
so, when someone tell you that you can't do something;
..look around..
..consider all options..
..then, go for it..
..use the thing allah gave you, in the end you will succeed
:)


3 comments:

  1. ayong,
    setiap manusia tu ada rezeki masing-masing..kadang-kadang, dah ada dalam genggaman pun boleh terlepas, dah ada dalam mulut pun boleh termuntah..kalau tu bukan rezeki kita

    jgn putus asa, ingt ayat quran,
    Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    ReplyDelete
  2. ye wan.. tq so much, belajar untuk lebih matang terima hakikat..

    ReplyDelete
  3. salam ayong.. bile balik kl? wah.. rindu..

    ReplyDelete